Uchwała w sprawie wszczęcia postępowania nadzorczego

Prawo

finansowe

Kategoria

uchwała

Instrukcja

Należy rozpocząć od uzupełnienia nazwy dokumentu, czyli "Uchwała w sprawie wszczęcia postępowania nadzorczego". Następnie należy wpisać tytuł dokumentu, który precyzuje przedmiot postępowania. W polu sygnatury należy umieścić wewnętrzny numer dokumentu nadawany przez organ wydający. W kolejnym kroku należy podać nazwę organu wydającego uchwałę oraz jego adres. Należy wpisać datę wydania uchwały. We wstępie należy sformułować cel wszczęcia postępowania, wskazując część dokumentu, organ, jego adres oraz temat sprawy. Należy podać podstawę prawną wszczęcia postępowania. W paragrafie pierwszym należy szczegółowo określić cel postępowania, powołując się na sygnaturę, organ, adres i datę dokumentu, którego postępowanie dotyczy, wskazując część dokumentu oraz przepis prawny, który został naruszony. W paragrafie drugim, jeśli ma to zastosowanie, należy określić, czy wstrzymuje się wykonanie dokumentu, którego postępowanie dotyczy, podając jego sygnaturę, organ, adres, datę i temat. W paragrafie trzecim należy wskazać sposób usunięcia naruszenia oraz termin na jego wykonanie. W uzasadnieniu należy podać sygnaturę, organ, adres i datę dokumentu będącego przedmiotem postępowania, a także datę jego wpłynięcia do organu nadzorującego. Należy opisać stwierdzone fakty, które uzasadniają wszczęcie postępowania. Należy przedstawić ocenę sytuacji dokonaną przez organ wydający, powołując się na odpowiednie przepisy prawne i wyjaśniając ich zastosowanie. Należy wskazać termin, w którym organ, którego dokument jest przedmiotem postępowania, może złożyć wyjaśnienia lub dokonać zmian w dokumencie. Należy określić konsekwencje braku działań ze strony organu, którego dokument jest przedmiotem postępowania. Na końcu należy podać stanowisko osoby podpisującej uchwałę, imię i nazwisko.

Dane

adres, cel postępowania, czynność, część dokumentu, data, dokument, imię, konsekwencje braku działań, nazwa dokumentu, nazwisko, ocena sytuacji, opis stwierdzonych faktów, organ, organ wydający, podstawa prawna, przepis prawny, sposób usunięcia naruszenia, stanowisko, sygnatura, temat, termin, treść paragrafu 1, treść paragrafu 2, treść paragrafu 3, treść wstępna, tytuł dokumentu, wyjaśnienie przepisu

Uchwała w sprawie wszczęcia postępowania nadzorczego, wydana przez organ wydający z dnia data, dotyczy tematu. Dokument zawiera decyzję w sprawie naruszenia przepisu prawnego oraz określa dalsze postępowanie w tej kwestii.

[NAZWA DOKUMENTU]

[TYTUŁ DOKUMENTU] Nr [SYGNATURA]

[ORGAN WYDAJĄCY] w [ADRES]

z dnia [DATA] roku

[TREŚĆ WSTĘPNA - np. w sprawie wszczęcia postępowania...] wobec [CZĘŚĆ DOKUMENTU] [ORGANU] [ADRES] w sprawie [TEMAT].

Na podstawie [PODSTAWA PRAWNA] [ORGAN WYDAJĄCY] w [ADRES] uchwala, co następuje:

§1

[TREŚĆ PARAGRAFU 1 - np. Wszczyna się postępowanie...] w celu [CEL POSTĘPOWANIA] [DOKUMENTU] Nr [SYGNATURA] [ORGANU] [ADRES] z dnia [DATA] w sprawie [TEMAT], w części dotyczącej [CZĘŚĆ DOKUMENTU], co w sposób istotny narusza [PRZEPIS PRAWNY].

§2

[TREŚĆ PARAGRAFU 2 - np. Wstrzymuje się wykonanie...] [DOKUMENTU] Nr [SYGNATURA] [ORGANU] [ADRES] z dnia [DATA] w sprawie [TEMAT].

§3

[TREŚĆ PARAGRAFU 3 - np. Usunięcie wskazanego naruszenia...] może nastąpić przez [SPOSÓB USUNIĘCIA NARUSZENIA] w terminie do [TERMIN].

UZASADNIENIE

[DOKUMENT] nr [SYGNATURA] [ORGANU] [ADRES] z dnia [DATA] w sprawie [TEMAT] wpłynął/wpłynęła do [ORGAN] w [ADRES] w dniu [DATA]. Badając przedmiotowy/ą [DOKUMENT], [ORGAN WYDAJĄCY] w [ADRES] stwierdził/a, co następuje:

[OPIS STWIERDZONYCH FAKTÓW]

W ocenie [ORGANU WYDAJĄCEGO] [OCENA SYTUACJI]. Zgodnie z [PRZEPIS PRAWNY], [WYJAŚNIENIE PRZEPISU]. [ORGAN WYDAJĄCY] nie znajduje podstaw prawnych do [CZYNNOŚĆ].

[ORGAN WYDAJĄCY] w [ADRES] informuje jednocześnie, że w toku postępowania [ORGAN] [ADRES] może, w terminie do dnia [TERMIN], złożyć stosowne wyjaśnienia, bądź dokonać odpowiednich zmian, dostosowując [DOKUMENT] do obowiązujących przepisów.

W przeciwnym wypadku [ORGAN WYDAJĄCY] w [ADRES] [KONSEKWENCJE BRAKU DZIAŁAŃ].

Biorąc pod uwagę powyższe orzeczono jak w sentencji.

[STANOWISKO]

[IMIĘ] [NAZWISKO]

Uchwala się wszczęcie postępowania nadzorczego wobec część dokumentu organu adres w związku z naruszeniem przepisu prawnego. Dokument zakłada działania naprawcze i terminy realizacji.