Regulamin głosowania nad odwołaniem przewodniczącego Rady Gminy
- Prawo
administracyjne
- Kategoria
uchwała
- Instrukcja
Należy uważnie przeczytać cały szablon i zrozumieć jego strukturę. Szablon składa się z uchwały, regulaminu głosowania i protokołu. W pierwszej kolejności należy uzupełnić pola w uchwale, zaczynając od sygnatury uchwały. Następnie należy wpisać nazwę organu, który uchwałę podejmuje, np. Rada Gminy X. Kolejno należy wpisać datę podjęcia uchwały. W polu cel głosowania należy wpisać "nad odwołaniem przewodniczącego Rady Gminy". W polu podstawa prawna należy wpisać odpowiedni artykuł ustawy. W polu stanowisko należy wpisać stanowisko osoby podpisującej uchwałę, np. Przewodniczący Rady Gminy. W polu imię i nazwisko należy wpisać imię i nazwisko osoby podpisującej uchwałę. Następnie należy przejść do uzupełnienia pól w regulaminie głosowania. W polach organ i cel głosowania należy wpisać te same dane, co w uchwale. W polu data należy wpisać datę przeprowadzenia głosowania. W polu członkowie organu należy wpisać nazwę członków organu, np. radni. W polu członek organu należy wpisać nazwę pojedynczego członka organu, np. radny. W polu próg większościowy należy wpisać wymaganą większość głosów do odwołania przewodniczącego, np. bezwzględna większość głosów. W polu liczba należy wpisać odpowiednią liczbę. W polu treść pytania należy wpisać pytanie, na które będą odpowiadać radni w głosowaniu, np. "Czy jesteś za odwołaniem przewodniczącego Rady Gminy?". W polu opcje do wyboru należy wpisać możliwe odpowiedzi, np. "ZA", "PRZECIW", "WSTRZYMUJĘ SIĘ". W polu sposób głosowania należy opisać sposób głosowania, np. "zakreślając krzyżykiem wybraną odpowiedź". W polach warunek nieważności głosu należy wpisać warunki, które powodują nieważność głosu, np. "skreślenie więcej niż jednej odpowiedzi", "brak skreślenia żadnej odpowiedzi", "dopisek na karcie do głosowania". W polu warunki przyjęcia wniosku należy wpisać warunki, jakie musi spełnić wniosek o odwołanie przewodniczącego, aby został poddany pod głosowanie. Na koniec należy uzupełnić pola w protokole. W polach imię i nazwisko należy wpisać imiona i nazwiska członków komisji skrutacyjnej. W pozostałych polach należy wpisać dane zgodne z przebiegiem głosowania, np. liczbę radnych obecnych, liczbę wydanych kart, liczbę głosów ważnych i nieważnych, wynik głosowania. W polu opis różnicy należy opisać ewentualną różnicę między liczbą kart wyjętych z urny a liczbą wydanych kart. W polu opis należy opisać wszelkie okoliczności, które mogły mieć wpływ na ważność głosowania. Po uzupełnieniu wszystkich pól należy sprawdzić, czy wszystkie dane są poprawne i kompletne.
- Dane
cel głosowania, członek organu, członkowie organu, data, imię, liczba, nazwisko, opcje do wyboru, opis, opis różnicy, organ, podstawa prawna, próg większościowy, rezultat głosowania, sposób głosowania, stanowisko, sygnatura, treść pytania, warunek nieważności głosu, warunki przyjęcia wniosku
Regulamin głosowania nad odwołaniem przewodniczącego Rady Gminy określa szczegółowe zasady procedury głosowania, w tym sposoby oddawania głosów, składanie wniosków oraz ustalanie wyników głosowania. Dokument precyzyjnie reguluje role i obowiązki Komisji Skrutacyjnej oraz członków organu w procesie głosowania. Został przyjęty na podstawie odpowiedniej uchwały Rady Gminy i wchodzi w życie z dniem podjęcia decyzji.
Uchwała Nr [SYGNATURA]
Rady [ORGAN]
z dnia [DATA] r.
w sprawie ustalenia regulaminu głosowania [CEL GŁOSOWANIA] w [ORGAN].
Na podstawie [PODSTAWA PRAWNA] uchwala się, co następuje:
§1
Ustala się Regulamin głosowania w sprawie [CEL GŁOSOWANIA] w [ORGAN], zgodnie z brzmieniem załącznika do niniejszej uchwały.
§2
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
[STANOWISKO]
[IMIĘ] [NAZWISKO]
Załącznik
do uchwały Nr [SYGNATURA]
Rady [ORGAN]
z dnia [DATA] r.
REGULAMIN
głosowania [CEL GŁOSOWANIA] w [ORGAN] przeprowadzonego na sesji w dniu [DATA] r.
Rozdział I
Przepisy ogólne
§1
Głosowanie [CEL GŁOSOWANIA] przeprowadza wybrana spośród [CZŁONKOWIE ORGANU] Komisja Skrutacyjna.
§2
1. Głosowanie odbywa się przy pomocy kart do głosowania.
2. Karty do głosowania sporządza i rozdaje [CZŁONKOWIE ORGANU] Komisja Skrutacyjna, po stwierdzeniu przez [ORGAN], że wniosek [CEL GŁOSOWANIA] spełnia wymogi formalne.
3. Karty opatrzone są pieczęcią [ORGAN].
§3
1. Głosowanie odbywa się na sesji, poprzez wywołanie przez członka Komisji Skrutacyjnej wg listy obecności, [CZŁONEK ORGANU], który podchodzi do urny i w obecności Komisji Skrutacyjnej wrzuca do niej kartę do głosowania.
2. Podczas głosowania na sali znajduje się parawan, kabina lub inne urządzenie umożliwiające [CZŁONKOWIE ORGANU] tajne (dyskretne) dokonanie skreślenia na karcie do głosowania.
§4
1. Po przeprowadzeniu głosowania Komisja Skrutacyjna ustala wyniki głosowania i sporządza protokół.
2. Protokół podpisują osoby wchodzące w skład Komisji Skrutacyjnej.
3. Wyniki głosowania ogłasza przewodniczący Komisji Skrutacyjnej poprzez odczytanie protokołu na sesji.
§5
[PRÓG WIĘKSZOŚCIOWY] w obecności co najmniej połowy ustawowego składu [ORGAN], tj. [LICZBA] [CZŁONKOWIE ORGANU].
§6
Karty do głosowania sporządzone wg jednolitej formy zawierają brzmienie: "Karta do głosowania [CEL GŁOSOWANIA] w [ORGAN]" oraz pytanie "[TREŚĆ PYTANIA]". Obok [OPCJE DO WYBORU].
§7
1. [CZŁONEK ORGANU] głosuje poprzez [SPOSÓB GŁOSOWANIA].
2. Jeżeli [CZŁONEK ORGANU] na karcie do głosowania:
1) [WARUNEK Nieważności GŁOSU];
2) [WARUNEK Nieważności GŁOSU];
3) [WARUNEK Nieważności GŁOSU]
- jego głos uważa się za nieważny.
3. Karty wyjęte z urny niesporządzone przez Komisję Skrutacyjną są kartami nieważnymi.
4. Kart całkowicie przedartych Komisja Skrutacyjna nie bierze pod uwagę.
§8
[WARUNKI PRZYJĘCIA WNIOSKU].
§9
1. W protokole Komisja Skrutacyjna określa co najmniej:
1) liczbę [CZŁONKOWIE ORGANU] obecnych na sesji uprawnionych do głosowania;
2) [IMIĘ] [NAZWISKO] [STANOWISKO];
3) [PRÓG WIĘKSZOŚCIOWY], zgodnie z § 5 Regulaminu;
4) liczbę [CZŁONKOWIE ORGANU], którym wydano karty do głosowania;
5) liczbę kart wyjętych z urny (gdyby liczba kart wyjętych z urny różniła się od liczby osób, którym wydano karty do głosowania, Komisja podaje w protokole przypuszczalną przyczynę tej niezgodności);
6) Liczbę kart nieważnych;
7) liczbę głosów nieważnych;
8) liczbę głosów ważnych;
9) liczbę głosów ważnych [OPCJA 1];
10) liczbę głosów ważnych [OPCJA 2]
- a nadto stwierdza wynik głosowania.
2. Komisja odnotowuje w protokole wszelkie okoliczności i uwagi mogące mieć wpływ na wynik głosowania oraz zastrzeżenia zgłoszone przez członków Komisji Skrutacyjnej odnoszące się do naruszenia procedury w trakcie głosowania, obliczania głosów lub sporządzania protokołu.
3. Ustala się wzór protokołu z przeprowadzonego głosowania zgodnie z brzmieniem załącznika do Regulaminu.
Załącznik
do Regulaminu głosowania
[CEL GŁOSOWANIA] w [ORGAN]
PROTOKÓŁ
z ustalenia wyników głosowania [CEL GŁOSOWANIA] w [ORGAN] sporządzony na sesji w dniu [DATA] r.
Komisja skrutacyjna w składzie:
1) Przewodniczący Komisji Skrutacyjnej - [CZŁONEK ORGANU] [IMIĘ] [NAZWISKO];
2) członek Komisji Skrutacyjnej - [CZŁONEK ORGANU] [IMIĘ] [NAZWISKO];
3) członek Komisji Skrutacyjnej - [CZŁONEK ORGANU] [IMIĘ] [NAZWISKO] po wyjęciu kart z urny i ich przeliczeniu stwierdza, co następuje:
1. Liczba [CZŁONKOWIE ORGANU] [ORGAN] obecnych na sesji uprawnionych do głosowania: [LICZBA]
2. Głosowanie dotyczyło [CEL GŁOSOWANIA] [IMIĘ] [NAZWISKO] z [STANOWISKO] w [ORGAN].
3. [PRÓG WIĘKSZOŚCIOWY] zgodnie z § 5 Regulaminu, wynosi: [LICZBA]
4. Liczba [CZŁONKOWIE ORGANU], którym wydano karty do głosowania: [LICZBA]
5. Liczba kart wyjętych z urny: [LICZBA]. [OPIS RÓŻNICY]
6. Liczba kart nieważnych: [LICZBA]
7. Liczba głosów nieważnych: [LICZBA]
8. Liczba głosów ważnych: [LICZBA]
9. Liczba głosów ważnie oddanych [OPCJA 1]: [LICZBA]
10. Liczba głosów ważnie oddanych [OPCJA 2]: [LICZBA]
Komisja skrutacyjna stwierdza, że wniosek [CEL GŁOSOWANIA] w [ORGAN], [IMIĘ] [NAZWISKO] [REZULTAT GŁOSOWANIA].
Ponadto Komisja stwierdza, że podczas głosowania zaszły następujące okoliczności, które mogły mieć wpływ na ważność głosowania: [OPIS].
Na tym protokół zakończono i podpisano:
1) Przewodniczący Komisji Skrutacyjnej [IMIĘ] [NAZWISKO]
2) Członek Komisji Skrutacyjnej [IMIĘ] [NAZWISKO]
3) Członek Komisji Skrutacyjnej [IMIĘ] [NAZWISKO]
Regulamin głosowania nad odwołaniem przewodniczącego Rady Gminy stanowi kompleksowe ramy formalne, które zapewniają przejrzystość i uczciwość procesu głosowania. Dokument wprowadza precyzyjne procedury odnoszące się do kart do głosowania, sposobu oddawania głosów i ustalania wyników, co sprzyja zapewnieniu prawidłowego przebiegu głosowania oraz transparentności całej procedury.