Uchwała w sprawie utworzenia rezerwy celowej
- Prawo
finansowe
- Kategoria
uchwała
- Instrukcja
Należy rozpocząć od uzupełnienia nazwy dokumentu, czyli "Uchwała w sprawie utworzenia rezerwy celowej". Następnie należy nadać dokumentowi unikalny numer. W polu "ORGAN WYDAJĄCY" należy wpisać pełną nazwę organu wydającego uchwałę. W polu "DATA" należy wpisać datę podjęcia uchwały. W kolejnym polu należy określić, czy tworzona rezerwa jest nowa, czy istniejąca, wpisując "nowej" lub "istniejącej". W polu "PODSTAWA PRAWNA" należy podać podstawę prawną umożliwiającą utworzenie rezerwy. W § 1 należy określić, w czyim budżecie tworzona jest rezerwa, wpisując nazwę organizacji. Należy również podać rok budżetowy, którego dotyczy rezerwa. Powtórzyć należy informację o tym, czy rezerwa jest nowa, czy istniejąca. Należy wpisać kwotę rezerwy w złotych. Konieczne jest określenie celu, na jaki rezerwa jest tworzona. W § 2 należy podać informacje o źródłach finansowania rezerwy, na przykład przeniesienie zablokowanych kwot lub określenie uchwały blokującej środki. W § 3 można wpisać ewentualne dodatkowe postanowienia. W § 4 należy wpisać datę wejścia w życie uchwały. Na końcu dokumentu należy umieścić podpisy osób upoważnionych. Jeśli do uchwały jest załącznik, należy go dodać po podpisach. W załączniku należy podać nazwę dokumentu, do którego się odnosi, oraz jego numer i datę. Następnie należy wpisać tytuł załącznika, na przykład "Zmiana w planie wydatków". Jeśli załącznik zawiera tabelę lub listę zmian w budżecie, należy ją umieścić. Na końcu załącznika, jeśli to konieczne, należy umieścić podpisy osób upoważnionych.
- Dane
cel rezerwy, data, data wejścia w życie, ewentualne dodatkowe postanowienia, informacje o źródłach finansowania rezerwy, kwota, nazwa dokumentu, nowa/istniejąca, numer, organ wydający, organizacji, podpisy, podstawa prawna, rok, tabela/lista zmian w budżecie, tytuł załącznika, w budżecie
Uchwała w sprawie utworzenia rezerwy celowej określa stworzenie nowej lub istniejącej rezerwy celowej w określonej wysokości na konkretny cel. Dokument zawiera również informacje o podstawie prawnej oraz zasadach tworzenia i funkcjonowania rezerwy.
[NAZWA DOKUMENTU]
[NUMER]
[ORGAN WYDAJĄCY]
z dnia [DATA]
w sprawie utworzenia [NOWEJ/ISTNIEJĄCEJ] rezerwy celowej.
Na podstawie [PODSTAWA PRAWNA] uchwala się, co następuje:
§ 1. Tworzy się [W BUDŻECIE] [ORGANIZACJI] na rok [ROK] [NOWĄ/ISTNIEJĄCĄ] rezerwę celową w wysokości [KWOTA] zł z przeznaczeniem na [CEL REZERWY].
§ 2. [INFORMACJE O ŹRÓDŁACH FINANSOWANIA REZERWY, NP. PRZENIESIENIE ZABLOKOWANYCH KWOT, OKREŚLENIE UCHWAŁY BLOKUJĄCEJ].
§ 3. [EWENTUALNE DODATKOWE POSTANOWIENIA].
§ 4. Uchwała wchodzi w życie z dniem [DATA WEJŚCIA W ŻYCIE].
[PODPISY]
[ZAŁĄCZNIK - JEŚLI ISTNIEJE]
Załącznik do [NAZWA DOKUMENTU] [NUMER] z dnia [DATA]
[TYTUŁ ZAŁĄCZNIKA, NP. ZMIANA W PLANIE WYDATKÓW]
[TABELA/LISTA ZMIAN W BUDŻECIE - JEŚLI ISTNIEJE]
[PODPISY - JEŚLI ISTNIEJE]
Uchwała ustanawia nową lub istniejącą rezerwę celową wskazując jej konkretną kwotę i przeznaczenie, a także określa sposób finansowania rezerwy oraz datę wejścia w życie postanowień.