Umowa mediacji
- Prawo
cywilne
- Kategoria
umowa
- Instrukcja
Należy uważnie przeczytać cały szablon umowy przed rozpoczęciem jego wypełniania. W miejscu [DATA] należy wpisać datę zawarcia umowy mediacji. W miejscu [MIEJSCOWOŚĆ] należy wpisać miejscowość, w której umowa jest zawierana. W miejscu [STRONA 1 - DANE] należy wpisać pełne dane strony pierwszej, takie jak imię, nazwisko, adres i numer PESEL lub NIP. W miejscu [STRONA 1 - OKREŚLENIE] należy wpisać określenie strony pierwszej, np. "Powód" lub "Wnioskodawca". W miejscu [STRONA 2 - DANE] należy wpisać pełne dane strony drugiej, takie jak imię, nazwisko, adres i numer PESEL lub NIP. W miejscu [STRONA 2 - OKREŚLENIE] należy wpisać określenie strony drugiej, np. "Pozwany" lub "Uczestnik". W miejscu [MEDIATOR - DANE] należy wpisać pełne dane mediatora, takie jak imię, nazwisko, adres i numer ewidencyjny. W miejscu [PRZEDMIOT MEDIACJI] należy dokładnie opisać przedmiot sporu, który ma być poddany mediacji. W miejscu [DODATKOWE INFORMACJE O MEDIATORZE] należy podać dodatkowe informacje o mediatorze, np. numer wpisu na listę mediatorów. W miejscu [DODATKOWE OBOWIĄZKI MEDIATORA] można dodać dodatkowe obowiązki mediatora, np. bezstronność i poufność. W miejscu [MIEJSCE POSIEDZEŃ] należy wskazać miejsce, w którym będą odbywały się posiedzenia mediacyjne. W miejscu [DATA ZAKOŃCZENIA] należy wpisać przewidywaną datę zakończenia postępowania mediacyjnego. W miejscu [KOSZT] należy wpisać koszt mediacji. W miejscu [PODZIAŁ KOSZTÓW] należy określić, w jaki sposób zostaną pokryte koszty mediacji. W miejscu [DODATKOWE POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE KOSZTÓW] można dodać dodatkowe postanowienia dotyczące kosztów, np. koszty dojazdu mediatora lub zasady zwrotu kosztów w przypadku rezygnacji ze strony. W miejscu [DODATKOWE POSTANOWIENIA] można dodać dodatkowe postanowienia, np. dotyczące RODO, sposobu rozwiązania sporów lub właściwości sądu. W miejscu [ILOŚĆ] należy wpisać liczbę egzemplarzy umowy. Na końcu dokumentu, w wyznaczonych miejscach, strony i mediator składają swoje podpisy. W miejscu [ZAŁĄCZNIKI] należy wymienić ewentualne załączniki do umowy.
- Dane
data, data zakończenia, dodatkowe informacje o mediatorze, dodatkowe obowiązki mediatora, dodatkowe postanowienia, dodatkowe postanowienia dotyczące kosztów, ilość, koszt, mediator - dane, miejsce posiedzeń, miejscowość, podział kosztów, przedmiot mediacji, strona 1 - dane, strona 1 - określenie, strona 2 - dane, strona 2 - określenie, załączniki
Umowa mediacji to dokument regulujący proces mediacji pomiędzy dwiema stronami konfliktu, prowadzony przez mediatora. Umowa określa przedmiot mediacji, obowiązki mediatora, koszty mediacji oraz inne kluczowe kwestie dotyczące rozwiązania sporu w sposób polubowny. Mediacja stanowi alternatywny sposób rozwiązania konfliktów, pozwalający uniknąć kosztownych i długotrwałych procesów sądowych.
UMOWA O MEDIACJĘ
Zawarta w dniu [DATA] roku, w [MIEJSCOWOŚĆ] pomiędzy:
1. [STRONA 1 - DANE], zwanym/zwaną dalej [STRONA 1 - OKREŚLENIE]
i
2. [STRONA 2 - DANE], zwanym/zwaną dalej [STRONA 2 - OKREŚLENIE]
a
[MEDIATOR - DANE], zwanym/zwaną dalej Mediatorem.
§1
Przedmiotem mediacji jest sprawa dotycząca [PRZEDMIOT MEDIACJI].
§2
1. Mediator oświadcza, że posiada odpowiednie kwalifikacje i przygotowanie do przeprowadzenia mediacji [DODATKOWE INFORMACJE O MEDIATORZE - np. wpis na listę mediatorów].
2. Mediator zobowiązuje się chronić przed dostępem osób nieuprawnionych wszelkie materiały i informacje przekazane przez Strony, a także własne notatki i opracowania.
3. [DODATKOWE OBOWIĄZKI MEDIATORA - np. bezstronność, poufność].
§3
Strony deklarują wolę ugodowego rozwiązania sprawy.
§4
1. Posiedzenia mediacyjne będą się odbywały w [MIEJSCE POSIEDZEŃ].
2. Postępowanie mediacyjne zakończy się:
1) w terminie do dnia [DATA ZAKOŃCZENIA];
2) ugodą sporządzoną w formie pisemnej;
3) protokołem w przypadku braku porozumienia.
§5
1. Koszty mediacji wynoszą [KOSZT] i zostaną pokryte przez [PODZIAŁ KOSZTÓW].
2. [DODATKOWE POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE KOSZTÓW - np. koszty dojazdu, rezygnacja].
§6
Zmiana postanowień niniejszej umowy wymaga formy pisemnej.
§7
[DODATKOWE POSTANOWIENIA - np. dotyczące RODO, sposobu rozwiązania sporów, właściwości sądu].
§8
Umowę sporządzono w [ILOŚĆ] egzemplarzach.
[PODPIS STRONY 1] [PODPIS STRONY 2] [PODPIS MEDIATORA]
[ZAŁĄCZNIKI]
Umowa mediacji to ważny dokument zawierający uzgodnienia pomiędzy stronami konfliktu oraz mediatora. Reguluje ona przebieg mediacji, chroniąc poufność informacji i zapewniając bezstronność mediatora. Dokument ten ma na celu ułatwienie polubownego uregulowania sporu zgodnie z wolą stron, minimalizując ryzyko eskalacji konfliktu.