Sprawozdanie z realizacji zadania z zakresu pomocy społecznej

Prawo

administracyjne

Kategoria

sprawozdanie

Instrukcja

Należy rozpocząć od umieszczenia pieczątki firmowej w wyznaczonym miejscu. Następnie należy wpisać nazwę organizacji składającej sprawozdanie. W odpowiednich miejscach należy uzupełnić termin realizacji zadania, datę zawarcia umowy oraz nazwy stron umowy. Należy podać datę złożenia sprawozdania oraz okres, którego ono dotyczy. W części merytorycznej należy opisać stopień realizacji celów, szczegółowo opisać zrealizowane zadanie, podać informacje o uczestnikach, w tym ich liczbę i charakterystykę. Należy opisać rezultaty realizacji zadania. Należy wskazać rolę innych podmiotów w realizacji zadania. Należy podać liczbę osób objętych pomocą z podziałem na kobiety, mężczyzn i dzieci. W części finansowej należy podać całkowity koszt zadania oraz wysokość dotacji, środków własnych i środków z innych źródeł. W kosztorysie należy wyszczególnić rodzaje kosztów i ich źródła finansowania, uwzględniając okresy sprawozdawcze. Należy dołączyć zestawienie faktur z numerami dokumentów, numerami pozycji kosztorysu, datami, nazwami wydatków i kwotami. W podsumowaniu wydatkowania dotacji należy podać kwotę dotacji określoną w umowie, kwotę przekazanej dotacji, poniesione wydatki i kwotę środków do zwrotu. W części dodatkowych informacji można zawrzeć wszelkie istotne uwagi. Należy wymienić załączniki do sprawozdania. Na końcu należy umieścić pieczątkę, podpis, poświadczenie złożenia sprawozdania, datę, miejscowość złożenia i podpis osoby składającej. Organ zlecający wypełnia adnotacje urzędowe.

Dane

%, data, firma, inne źródła finansowania - niepubliczne (wymienić), inne źródła finansowania - publiczne (wymienić), kwota, kwota środków do zwrotu (niewykorzystane środki + odsetki), liczba, miejscowość, nazwa, nazwa wydatku, numer dokumentu księgowego, numer pozycji kosztorysu, okres, pieczęć, podpis, rodzaj kosztów, sposób kalkulacji, treść, uwagi, w tym ze środków pochodzących z dotacji, wpłaty i opłaty uczestników projektu - podać, wydatki całkowite, wydatki z dotacji, z jakiego tytułu, załącznik, źródło

Sprawozdanie z realizacji zadania z zakresu pomocy społecznej jest dokumentem zawierającym informacje o realizacji planowanych działań pomocowych, uczestnikach, rezultatach oraz kosztach związanych z zadaniem. Sprawozdanie składa się z trzech części: merytorycznej, finansowej i dodatkowych informacji, oraz zestawienia faktur i podsumowania wydatków dotacji. Termin składania sprawozdania oraz szczegóły procesu zamykania sprawozdania są określone w treści dokumentu.

[PIECZĘĆ]

SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI ZADANIA Z ZAKRESU POMOCY SPOŁECZNEJ

[NAZWA]

termin realizacji zadania w okresie od [OKRES] do [OKRES]

określonego umową o realizację zadania z zakresu pomocy społecznej, zawartą w dniu [OKRES]

pomiędzy [FIRMA]

a

[FIRMA]

Data złożenia sprawozdania: [OKRES]

Okres sprawozdawczy: od [OKRES] do [OKRES]

Część I. Sprawozdanie merytoryczne

1. W jakim stopniu planowane cele zostały zrealizowane:

[TREŚĆ]

2. Opis zrealizowanego zadania (zgodnie z planowanymi działaniami określonymi w ofercie podmiotu i umowie):

[TREŚĆ]

3. Informacje o uczestnikach (liczba i charakterystyka ze względu na istotne dla realizacji zadania cechy, np. wiek, płeć, miejsce zamieszkania, status materialny):

[TREŚĆ]

4. Rezultaty realizacji zadania (zgodnie z informacją zawartą w ofercie podmiotu):

[TREŚĆ]

5. Rola innych podmiotów w realizacji zadania (z uwzględnieniem organów administracji publicznej):

[TREŚĆ]

6. Liczba osób objętych pomocą w okresie sprawozdawczym z uwzględnieniem podziału na kobiety, mężczyzn i dzieci:

Mężczyźni: [LICZBA] Kobiety: [LICZBA] Dzieci: [LICZBA]

Część II. Sprawozdanie finansowe

A. Informacja o wydatkach przy realizacji zadania

Całkowity koszt (w zł) [KWOTA]

w tym:

- wielkość dotacji (w zł) [KWOTA]

- wielkość środków własnych (w zł) [KWOTA]

- wielkość środków pozyskanych z innych źródeł [KWOTA]

1. Kosztorys ze względu na typ kosztów (wydatków) w zł

Lp. Poprzednie okresy Bieżący okres Rodzaj kosztów Całość zadania sprawozdawcze sprawozdawczy (wydatków) (narastająco) i sposób ich Koszty w tym Koszty w tym Koszty w tym kalkulacji (wydatki) wydatki (wydatki) wydatki z (wydatki) wydatki całkowite z dotacji całkowite dotacji całkowite z dotacji

OGÓŁEM: [KWOTA]

2. Kosztorys ze względu na źródło finansowania zadania

Poprzednie okresy Bieżący okres Źródło Całość zadania sprawozdawcze (narastająco) sprawozdawczy Kwota (w zł) % Kwota (w zł) % Kwota (w zł) % Wydatki pokryte z dotacji [KWOTA] [%] [KWOTA] [%] [KWOTA] [%] Środki własne [KWOTA] [%] [KWOTA] [%] [KWOTA] [%] Wpłaty i opłaty uczestników projektu - podać, z jakiego tytułu [KWOTA] [%] [KWOTA] [%] [KWOTA] [%] Inne źródła finansowania - publiczne (wymienić) [KWOTA] [%] [KWOTA] [%] [KWOTA] [%] Inne źródła finansowania - niepubliczne (wymienić) [KWOTA] [%] [KWOTA] [%] [KWOTA] [%] OGÓŁEM: 100% 100% 100%

Ewentualne uwagi mogące mieć znaczenie przy ocenie realizacji zadania:

[TREŚĆ]

B. Zestawienie faktur

Lp. Numer Numer Data Nazwa wydatku Kwota (w zł) W tym ze środków dokumentu pozycji pochodzących z dotacji księgowego kosztorysu (w zł)

ŁĄCZNIE: [KWOTA]

C. Podsumowanie wydatkowania środków z dotacji na realizowane zadanie

Kwota dotacji określona w umowie [KWOTA]

Przekazana łączna kwota dotacji [KWOTA]

Poniesione łączne wydatki pokrywane z dotacji [KWOTA]

Kwota środków do zwrotu (niewykorzystane środki + odsetki) [KWOTA]

Część III. Dodatkowe informacje

[TREŚĆ]

Załączniki:

1. [ZAŁĄCZNIK]

2. [ZAŁĄCZNIK]

3. [ZAŁĄCZNIK]

4. [ZAŁĄCZNIK]

5. [ZAŁĄCZNIK]

[PIECZĘĆ] [PODPIS]

Sprawozdania składać należy osobiście lub nadsyłać listem poleconym w przewidzianym w umowie o realizację zadania terminie na adres podmiotu zlecającego zadanie.

Poświadczenie złożenia sprawozdania:

[TREŚĆ]

([MIEJSCOWOŚĆ], [DATA], [PODPIS])

Adnotacje urzędowe (wypełnia organ):

[TREŚĆ]

Sprawozdanie z realizacji zadania z zakresu pomocy społecznej zawiera kompleksowe informacje o realizacji działań pomocy społecznej, w tym cele, uczestników, rezultaty, oraz szczegółowe informacje finansowe dotyczące wydatków i źródeł finansowania. Dokument podsumowuje także kwotę dotacji, wydatki pokrywane z dotacji oraz ewentualne uwagi dotyczące realizacji zadania. Składane jest osobiście lub listem poleconym w określonym terminie.