Uchwała w sprawie stwierdzenia wygaśnięcia mandatu Wójta Gminy
- Prawo
administracyjne
- Kategoria
uchwała
- Instrukcja
Należy rozpocząć od uzupełnienia sygnatury uchwały w miejscu [SYGNATURA]. Następnie należy wpisać nazwę organu wydającego uchwałę w miejscu [ORGAN] oraz nazwę jednostki samorządu terytorialnego w miejscu [JEDNOSTKA]. W miejscu [DATA] należy wpisać datę podjęcia uchwały. W miejscu [STANOWISKO] należy wpisać stanowisko, którego dotyczy uchwała, czyli "Wójta". W kolejnym miejscu [JEDNOSTKA] należy ponownie wpisać nazwę jednostki samorządu terytorialnego. W miejscu [PODSTAWA PRAWNA] należy wpisać podstawę prawną stwierdzenia wygaśnięcia mandatu, np. art. 491 ustawy z dnia 5 stycznia 2011 r. Kodeks wyborczy. Powtórzyć należy nazwę organu [ORGAN] i jednostki [JEDNOSTKA]. W paragrafie pierwszym należy ponownie wpisać stanowisko [STANOWISKO] oraz jednostkę [JEDNOSTKA], a następnie imię [IMIĘ] i nazwisko [NAZWISKO] wójta, którego mandat wygasa. W miejscu [PRZYCZYNA WYGAŚNIĘCIA MANDATU] należy wpisać przyczynę wygaśnięcia mandatu, np. śmierć, zrzeczenie się mandatu, orzeczenie sądu. W paragrafie drugim należy wskazać stanowisko osoby zobowiązanej do przesłania uchwały [STANOWISKO OSOBY], nazwę instytucji, do której uchwała ma być przesłana [INSTYTUCJA] oraz jej adres [ADRES]. Następnie należy wskazać stanowisko, imię i nazwisko osoby, której uchwała ma zostać doręczona. W ostatniej części uchwały należy ponownie wpisać stanowisko, organ i jednostkę osoby podpisującej uchwałę oraz jej imię i nazwisko. W uzasadnieniu należy powtórzyć podstawę prawną [PODSTAWA PRAWNA] oraz przytoczyć przepisy odnoszące się do wygaśnięcia mandatu. W miejscu [UZASADNIENIE PRAWNE] należy szczegółowo uzasadnić prawnie podjęte rozstrzygnięcie. W miejscu [UZASADNIENIE FAKTYCZNE] należy przedstawić okoliczności faktyczne uzasadniające wygaśnięcie mandatu. W miejscu [DODATKOWE UZASADNIENIE] można dodać dodatkowe uzasadnienie, jeśli jest to konieczne. Na końcu uzasadnienia w miejscu [PODSUMOWANIE UZASADNIENIA] należy podsumować uzasadnienie i sformułować wniosek.
- Dane
adres, data, dodatkowe uzasadnienie, imię, instytucja, jednostka, nazwisko, organ, podstawa prawna, podsumowanie uzasadnienia, przyczyna wygaśnięcia mandatu, stanowisko, stanowisko osoby, sygnatura, uzasadnienie faktyczne, uzasadnienie prawne
Uchwała w sprawie stwierdzenia wygaśnięcia mandatu Wójta Gminy to oficjalny dokument organu administracji publicznej datowany na konkretna datę. Uchwała zaznacza zakończenie pełnienia funkcji Wójta Gminy przez konkretne imię i nazwisko z powodu określonej przyczyny wygaśnięcia mandatu.
UCHWAŁA Nr [SYGNATURA]
[ORGAN] [JEDNOSTKA]
z dnia [DATA] r.
w sprawie stwierdzenia wygaśnięcia mandatu [STANOWISKO] [JEDNOSTKA].
Na podstawie [PODSTAWA PRAWNA],
[ORGAN] [JEDNOSTKA] uchwala, co następuje:
§ 1. Stwierdza się wygaśnięcie mandatu [STANOWISKO] [JEDNOSTKA] [IMIĘ] [NAZWISKO]
z powodu [PRZYCZYNA WYGAŚNIĘCIA MANDATU].
§ 2. Zobowiązuje się [STANOWISKO OSOBY] do niezwłocznego przesłania niniejszej
uchwały [INSTYTUCJA], [INSTYTUCJA] w [ADRES] oraz
doręczenia [STANOWISKO] [JEDNOSTKA] [IMIĘ] [NAZWISKO].
§ 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
[STANOWISKO OSOBY] [ORGAN] [JEDNOSTKA]
[IMIĘ] [NAZWISKO]
UZASADNIENIE
Zgodnie z [PODSTAWA PRAWNA] wygaśnięcie mandatu [STANOWISKO] następuje [PRZYCZYNA WYGAŚNIĘCIA MANDATU].
[UZASADNIENIE PRAWNE].
[ORGAN] [JEDNOSTKA] uznaje, iż [IMIĘ] [NAZWISKO] - [STANOWISKO] [JEDNOSTKA],
[UZASADNIENIE FAKTYCZNE].
[DODATKOWE UZASADNIENIE].
Mając powyższe na uwadze należy stwierdzić, iż [PODSUMOWANIE UZASADNIENIA].
W rezultacie uchwały stwierdzającej wygaśnięcie mandatu Wójta Gminy konkretne imię i nazwisko, należy podjąć odpowiednie kroki administracyjne w celu załatwienia spraw związanych z tą zmianą. Dokument wchodzi w życie z dniem podjęcia przez organ administracji publicznej.