Uchwała w sprawie trybu postępowania o udzielenie dotacji

Prawo

administracyjne

Kategoria

uchwała

Instrukcja

Należy rozpocząć od uzupełnienia nazwy dokumentu, która brzmi "Uchwała w sprawie trybu postępowania o udzielenie dotacji". Następnie należy nadać dokumentowi sygnaturę. W kolejnym kroku należy wpisać organ wydający uchwałę. Należy podać datę wydania uchwały. Konieczne jest określenie podmiotów, do których skierowana jest dotacja. Należy wskazać podstawę prawną wydania uchwały. W paragrafie pierwszym należy powtórzyć podmioty, do których skierowana jest dotacja oraz dodać ewentualne dodatkowe informacje dotyczące celu dotacji. Paragraf drugi powinien określać tryb udzielenia dotacji, na przykład poprzez zlecenie zadań publicznych wraz z udzieleniem dotacji na finansowanie zleconych zadań w drodze otwartego konkursu ofert. W paragrafie trzecim należy wskazać osoby lub organ odpowiedzialny za ogłoszenie konkursu ofert, termin składania ofert, miejsce publikacji ogłoszenia oraz ewentualne dodatkowe sposoby publikacji. Paragraf czwarty powinien zawierać szczegółowe informacje dotyczące treści ogłoszenia o konkursie ofert, takie jak określenie zadania publicznego, warunki jego realizacji, wysokość środków, warunki udziału w konkursie, kryteria oceny ofert, sposób przygotowania oferty oraz miejsce i termin składania ofert. W paragrafie piątym należy określić organ odpowiedzialny za ocenę ofert, jego skład, zakres oceny oraz regulamin pracy. Paragraf szósty powinien zawierać informacje o wyborze ofert. Paragraf siódmy powinien zawierać informacje o odrzuceniu ofert. Paragraf ósmy powinien wskazywać, kto dokonuje wyboru ofert. Paragraf dziewiąty powinien zawierać informacje o publikacji wyników. Paragraf dziesiąty powinien zawierać informacje o umowie. Paragraf jedenasty powinien zawierać informacje o sprawozdaniach. Paragraf dwunasty powinien zawierać informacje o ewidencji. Paragraf trzynasty powinien zawierać informacje o kontroli. W kolejnych paragrafach należy umieścić ewentualne dodatkowe postanowienia. Na końcu należy wpisać datę wejścia w życie uchwały, imię, nazwisko i stanowisko osoby podpisującej oraz złożyć podpis.

Dane

data wejścia w życie, dodatkowe informacje, dodatkowe postanowienia, dotyczące ofert, imię, informacje o ewidencji, informacje o kontroli, informacje o odrzuceniu ofert, informacje o publikacji wyników, informacje o sprawozdaniach, informacje o umowie, informacje o wyborze ofert, kryteria oceny ofert, miejsce publikacji, nazwisko, okres, organ, organ wydający, osoby/organ odpowiedzialny, podmioty, podstawa prawna, regulamin pracy organu, skład organu, sposób, stanowisko, sygnatura, zakres oceny

Uchwała w sprawie trybu postępowania o udzielenie dotacji określa sposób udzielania dotacji na rzecz podmiotów, sposób rozliczania dotacji oraz sposób kontroli wykonywania zleconego zadania publicznego. Dokument stanowi podstawę prawna dla procedury udzielania wsparcia publicznego przez organ wydający. Szczegółowo reguluje tryb postępowania oraz warunki udzielenia dotacji, precyzując m.in. terminy składania ofert i kryteria oceny ofert.

[NAZWA DOKUMENTU] Nr [SYGNATURA]

[ORGAN WYDAJĄCY]

z dnia [OKRES]

w sprawie trybu postępowania o udzielenie dotacji, sposobu jej rozliczania oraz sposobu kontroli wykonywania zleconego zadania publicznego [PODMIOTY]

Na podstawie [PODSTAWA PRAWNA], [ORGAN WYDAJĄCY] uchwala, co następuje:

§ 1.

Uchwała określa tryb postępowania o udzielenie dotacji na rzecz [PODMIOTY], sposób rozliczania dotacji oraz sposób kontroli wykonywania zleconego zadania publicznego, [DODATKOWE INFORMACJE].

§ 2.

[TRYB UDZIELENIA DOTACJI - np. Zlecenie zadań publicznych [PODMIOTY] wraz z udzieleniem dotacji na finansowanie zleconych zadań następuje w drodze [SPOSÓB - np. otwartego konkursu ofert]].

§ 3.

1. [OSOBY/ORGAN ODPOWIEDZIALNY] ogłasza [SPOSÓB - np. otwarty konkurs ofert] na zlecenie zadania publicznego wraz z udzieleniem dotacji na jego finansowanie.

2. Termin składania ofert przez [PODMIOTY] nie może być krótszy niż [OKRES] dni od ogłoszenia [SPOSÓB - np. konkursu].

3. [SPOSÓB - np. Otwarty konkurs ofert] ogłasza się przez podanie do publicznej wiadomości ogłoszenia [SPOSÓB - np. o konkursie] w [MIEJSCE PUBLIKACJI].

4. [OSOBY/ORGAN ODPOWIEDZIALNY] może podać do publicznej wiadomości ogłoszenie [SPOSÓB - np. o otwartym konkursie ofert] także w inny sposób [DODATKOWE INFORMACJE].

§ 4.

1. Ogłoszenie [SPOSÓB - np. o otwartym konkursie ofert] powinno zawierać:

a) określenie zadania publicznego,

b) określenie warunków związanych z realizacją zadania publicznego,

c) wskazanie wysokości środków przeznaczonych na realizację zadania publicznego,

d) określenie warunków udziału [SPOSÓB - np. w konkursie],

e) określenie sposobu dokonywania oceny spełnienia warunków udziału [SPOSÓB - np. w konkursie],

f) określenie kryteriów oceny ofert,

g) wskazanie sposobu przygotowania oferty, w tym wymaganych dokumentów,

h) wskazanie miejsca i terminu składania ofert,

i) wskazanie terminu wyboru ofert,

j) wskazanie wymogów organizatora [SPOSÓB - np. konkursu] związanych z zawarciem umowy w sprawie zlecenia zadania i udzielenia dotacji.

2. Kryteria oceny ofert ustalone w ogłoszeniu [SPOSÓB - np. o konkursie] mogą się odnosić w szczególności do [KRYTERIA OCENY OFERT].

§ 5.

1. W celu oceny złożonych ofert [OSOBY/ORGAN ODPOWIEDZIALNY] powołuje [ORGAN np. komisję konkursową].

2. [SKŁAD ORGANU np. W skład komisji konkursowej wchodzą].

3. [ORGAN np. Komisja konkursowa] dokonuje oceny złożonych ofert [ZAKRES OCENY] i przedkłada [OSOBY/ORGAN ODPOWIEDZIALNY] propozycje [DOTYCZĄCE OFERT].

4. [ORGAN np. Komisja konkursowa] dokonuje oceny ofert w oparciu o ustalone kryteria oceny i przedkłada [OSOBY/ORGAN ODPOWIEDZIALNY] propozycje [DOTYCZĄCE OFERT].

5. [REGULAMIN PRACY ORGANU np. Regulamin pracy komisji konkursowej ustala] [OSOBY/ORGAN ODPOWIEDZIALNY].

§ 6.

[INFORMACJE O WYBORZE OFERT np. W otwartym konkursie ofert może być wybrana więcej niż jedna oferta].

§ 7.

[INFORMACJE O ODRZUCENIU OFERT].

§ 8.

[INFORMACJE O WYBORZE OFERT np. Wyboru ofert dokonuje] [OSOBY/ORGAN ODPOWIEDZIALNY].

§ 9.

[INFORMACJE O PUBLIKACJI WYNIKÓW].

§ 10.

[INFORMACJE O UMOWIE].

§ 11.

[INFORMACJE O SPRAWOZDANIACH].

§ 12.

[INFORMACJE O EWIDENCJI].

§ 13.

[INFORMACJE O KONTROLI].

§ [NUMER PARAGRAFU].

[DODATKOWE POSTANOWIENIA].

§ [NUMER PARAGRAFU].

Uchwała wchodzi w życie [DATA WEJŚCIA W ŻYCIE].

[IMIĘ] [NAZWISKO][STANOWISKO](podpis)

Uchwała dotyczy trybu postępowania o udzielenie dotacji, rozliczania środków oraz kontroli wykonania zadań publicznych. Określa szczegółowe procedury i warunki udzielenia wsparcia finansowego, a także role i obowiązki podmiotów uczestniczących w procesie. Dokument reguluje cały proces udzielania dotacji, zapewniając przejrzystość i skuteczną realizację zadań publicznych.