Sprawozdanie z realizacji programu
- Prawo
finansowe
- Kategoria
sprawozdanie
- Instrukcja
Należy rozpocząć od uzupełnienia nazwy programu w dwóch miejscach: w nagłówku oraz w sekcji 'Informacje ogólne'. Wskazać należy pełną, oficjalną nazwę programu. Następnie określić województwo, w którym realizowany jest program. W sekcji dotyczącej okresu sprawozdawczego należy skreślić niewłaściwą opcję ('sprawozdawczy' lub 'koniec realizacji') i wpisać rok oraz zaznaczyć krzyżykiem odpowiedni kwartał lub zaznaczyć 'koniec realizacji'. W sekcji 'Informacje ogólne' należy podać sygnaturę sprawozdania, nazwę programu (skróconą i pełną), nazwę instytucji realizującej program, jej adres, dane osoby odpowiedzialnej za realizację programu, dane osoby do kontaktu, numery telefonów oraz adres e-mail. W sekcji 'Przebieg realizacji i postęp rzeczowy programu' należy opisać przebieg realizacji programu w danym okresie oraz uzupełnić załącznik wskazany w szablonie. Należy również podać informacje o stopniu osiągnięcia zakładanych wartości wskaźników i uzupełnić odpowiedni załącznik. W sekcji 'Postęp finansowy programu' należy zawrzeć ogólne informacje dotyczące postępu finansowego, porównać zakładany stopień realizacji zobowiązań z osiągniętym i uzupełnić załącznik. Należy także podać kwotę odsetek narosłych od środków zgromadzonych na realizację programu, wyszczególniając konta programowe i fundusze. W sekcji 'Działania' należy opisać problemy napotkane przy realizacji programu wraz z informacjami o środkach zaradczych, opisać podjęte działania oraz informacje o modyfikacjach/usprawnieniach systemu wdrażania. W sekcji 'Informacja o przeprowadzonych kontrolach i napotkanych problemach w trakcie realizacji programu' należy zawrzeć informacje o działaniach kontrolnych podjętych przez instytucję realizującą program, wraz z wynikami i działaniami pokontrolnymi, oraz uzupełnić odpowiednie załączniki. Należy również uwzględnić działania kontrolne innych instytucji i raporty o nieprawidłowościach. W sekcji 'Zdolność instytucjonalna' należy opisać i ocenić zdolność instytucjonalną oraz uzupełnić załącznik. W sekcji 'Wykorzystanie pomocy technicznej' (dotyczy sprawozdań za IV kwartał) należy zawrzeć informacje o wykorzystanej pomocy technicznej. W sekcji 'Wypełnianie zobowiązań w zakresie informacji i promocji programu' należy opisać podjęte działania i uzupełnić załącznik. W sekcji 'Informacja o zgodności realizacji programu z zasadami polityk wspólnotowych' należy opisać zgodność z prawodawstwem w zakresie zamówień publicznych, polityką ochrony środowiska, polityką równych szans, polityką społeczeństwa informacyjnego oraz zasadami pomocy publicznej i uzupełnić załącznik. W sekcji 'Informacja na temat dużych projektów' (dotyczy sprawozdania za IV kwartał) należy przedstawić postęp finansowy i postęp we wdrażaniu dużych projektów. W sekcji 'Rekomendacje/Oświadczenie' należy wpisać treść rekomendacji lub oświadczenia, datę, pieczątkę i podpis osoby składającej oświadczenie, jej imię i nazwisko, adres, numery telefonów oraz adres e-mail. W sekcji 'Załączniki' należy wymienić wszystkie załączniki dołączone do sprawozdania, podając ich numery i nazwy. Dla każdego załącznika należy podać jego treść.
- Dane
adres, adres e-mail, data, definicja, dodatkowe informacje, działania, fundusze, imię, informacje o raportach, informacje o wynikach, informacje o wynikach i działaniach pokontrolnych, instytucja, lista załączników, nazwa instytucji, nazwa programu, nazwa załącznika, nazwisko, numer, okres, osoba do kontaktu, osoba odpowiedzialna za realizację programu, pieczątka, plan, podpis, problemy, sygnatura sprawozdania, telefon, treść, treść załącznika, waluta, województwo, wraz z informacją o środkach zaradczych, zaleceniach i działaniach pokontrolnych
Dokument "Sprawozdanie z realizacji programu" zawiera informacje dotyczące ogólnych danych programu, przebiegu realizacji, postępu finansowego, działań, kontroli, zdolności instytucjonalnej oraz zgodności z zasadami polityk wspólnotowych. Zawiera także sekcję dotyczącą informacji na temat dużych projektów oraz rekompensatę bądź oświadczenia zakończeniowe.
[NAZWA PROGRAMU]
([PEŁNA NAZWA PROGRAMU])
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PROGRAMU
[W WOJEWÓDZTWIE]
[OKRES] sprawozdawczy/ [OKRES] I II III IVkoniec realizacji** Niepotrzebne skreślić; wpisać rok i zaznaczyć krzyżykiem właściwe pole dla sprawozdania okresowego.
I. INFORMACJE OGÓLNE
1. [SYGNATURA] sprawozdania
2. [NAZWA] i [NAZWA] Programu
3. [NAZWA] [INSTYTUCJI]
4. [ADRES]
5. Osoba odpowiedzialna w ramach [INSTYTUCJI] za realizację Programu
6. Osoba do kontaktu w ramach [INSTYTUCJI]
7. [TELEFON] i [TELEFON]
8. [ADRES]
II. PRZEBIEG REALIZACJI I POSTĘP RZECZOWY PROGRAMU
1. Opis przebiegu realizacji programu w okresie objętym sprawozdaniem
Dodatkowo wypełnić załącznik[I] nr [NUMER].
2. Informacja odnośnie do stopnia osiągnięcia zakładanych wartości wskaźników w okresie objętym sprawozdaniem.
Dodatkowo wypełnić załącznik[I] nr [NUMER].
III. POSTĘP FINANSOWY PROGRAMU
1. Ogólne informacje dotyczące postępu finansowego
2. Porównanie zakładanego stopnia realizacji zobowiązań z osiągniętym w danym okresie sprawozdawczym.
Dodatkowo wypełnić załącznik[I] nr [NUMER].
3. Kwota odsetek narosłych od środków zgromadzonych na realizację programu.
Konta Kwota odsetek (w [WALUTA]) programowe [FUNDUSZ] Razem [FUNDUSZ]
IV. [DZIAŁANIA]
1. Opis [PROBLEMÓW] przy realizacji programu [WRAZ Z INFORMACJĄ O ŚRODKACH ZARADCZYCH].A) [PROBLEMY]
B) [PROBLEMY]
2. [DZIAŁANIA]
3. Informacja o dokonanych modyfikacjach/usprawnieniach systemu wdrażania.
V. INFORMACJA O PRZEPROWADZONYCH KONTROLACH I NAPOTKANYCH PROBLEMACH W TRAKCIE REALIZACJI PROGRAMU
1. Informacja o działaniach podjętych przez [INSTYTUCJĘ] w ramach kontroli realizacji projektów, [INFORMACJE O WYNIKACH I DZIAŁANIACH POKONTROLNYCH].
Dodatkowo wypełnić załącznik nr [NUMER].
2. Informacja o działaniach podjętych przez [INSTYTUCJĘ] w ramach kontroli programu, [INFORMACJE O WYNIKACH, ZALECENIACH I DZIAŁANIACH POKONTROLNYCH].
Dodatkowo wypełnić załącznik nr [NUMER].
3. Informacja o ewentualnych działaniach kontrolnych podjętych przez inne instytucje (np. [INSTYTUCJA]).
4. Raporty o nieprawidłowościach.A) Czy w okresie sprawozdawczym przygotowano raport(y) z nieprawidłowości w programie? Tak NieB) Jeśli tak, to [INFORMACJE O RAPORTACH]?
VI. ZDOLNOŚĆ INSTYTUCJONALNA
1. Opis i ocena zdolności instytucjonalnej
Dodatkowo wypełnić załącznik nr [NUMER].
VII. WYKORZYSTANIE POMOCY TECHNICZNEJ*
* Dotyczy tylko sprawozdań, które obejmują koniec IV kwartału.
VIII. WYPEŁNIANIE ZOBOWIĄZAŃ W ZAKRESIE INFORMACJI I PROMOCJI PROGRAMU
1. Opis działań podjętych w ramach realizacji [PLANU] (bestpractice).
Dodatkowo wypełnić załącznik nr [NUMER].
IX. INFORMACJA O ZGODNOŚCI REALIZACJI PROGRAMU Z ZASADAMI POLITYK WSPÓLNOTOWYCH
1. Zgodność z prawodawstwem w zakresie zamówień publicznych.
2. Zgodność z polityką ochrony środowiska.
3. Zgodność z polityką równych szans.
4. Zgodność z polityką społeczeństwa informacyjnego.
5. Zgodność z zasadami pomocy publicznej.
Dodatkowo wypełnić załącznik nr [NUMER].
X*. INFORMACJA NA TEMAT DUŻYCH PROJEKTÓW**
1. Postęp finansowy i postęp we wdrażaniu projektów.
* Dotyczy tylko sprawozdania obejmującego koniec IV kwartału.** Duży projekt w rozumieniu [DEFINICJA].
XI. [REKOMENDACJE/OŚWIADCZENIE]
[TREŚĆ]
[DATA]:
[PIECZĘĆ] i [PODPIS]:
[IMIĘ] i [NAZWISKO] osoby, którazłożyła oświadczenie*[ADRES]
[TELEFON]i [TELEFON][ADRES]
* [DODATKOWE INFORMACJE]
XII. ZAŁĄCZNIKI
[LISTA ZAŁĄCZNIKÓW]
Załącznik nr [NUMER]. [NAZWA ZAŁĄCZNIKA][TREŚĆ ZAŁĄCZNIKA]
Sprawozdanie z realizacji programu to kompleksowy dokument przedstawiający szczegółowe informacje na temat przebiegu realizacji programu, postępu finansowego, działań podjętych, kontroli, zgodności z politykami wspólnotowymi oraz informacji na temat dużych projektów. Zawiera także rekomendacje lub oświadczenie zakończeniowe.