Sprawozdanie z wykonania planu audytu wewnętrznego

Prawo

finansowe

Kategoria

sprawozdanie

Instrukcja

Należy rozpocząć od uzupełnienia nazwy dokumentu w wyznaczonym miejscu. Następnie należy wpisać adres jednostki sporządzającej sprawozdanie. W kolejnym kroku wpisujemy tytuł dokumentu, który brzmi "Sprawozdanie z wykonania planu audytu wewnętrznego". Po tytule należy określić okres, którego dotyczy sprawozdanie. W sekcji "Podstawowe informacje" w podsekcji "Informacje o [JEDNOSTKA]" należy uzupełnić wszystkie punkty i podpunkty zgodnie z ich opisami, wpisując odpowiednie wartości. W podsekcji "Informacje o [JEDNOSTKA/DZIAŁ]" należy podać nazwę jednostki/działu, dane kontaktowe oraz uzupełnić pozostałe punkty i podpunkty, w tym tabelę i pytania, zaznaczając odpowiedzi "Tak" lub "Nie" oraz podając ewentualne dodatkowe informacje. W sekcjach od 2 do 8 należy uzupełnić tabele zgodnie z opisami kolumn i wierszy, wpisując odpowiednie wartości, zaznaczając odpowiedzi "Tak" lub "Nie" oraz podając ewentualne dodatkowe informacje. W sekcji "Inne uwagi" można wpisać wszelkie dodatkowe informacje, które nie zostały ujęte w poprzednich sekcjach. Na końcu dokumentu należy wpisać datę sporządzenia sprawozdania oraz złożyć podpis osoby upoważnionej. W przypadku wystąpienia oznaczeń takich jak *, **, ***, **** należy zapoznać się z ich opisami na końcu dokumentu i odpowiednio uzupełnić informacje.

Dane

adres, dane kontaktowe, data, nazwa, nazwa dokumentu, okres, opis, opis kolumny, opis podpunktu, opis punktu, opis pytania, podpis, tytuł sekcji, wartość

Sprawozdanie z wykonania planu audytu wewnętrznego to dokument zawierający informacje o przeprowadzonym audycie wewnętrznym w określonym okresie. Dokument prezentuje szczegółowe analizy oraz wyniki działań kontrolnych przeprowadzonych w jednostce. Zawiera również informacje o badanej jednostce oraz działach, dane kontaktowe, wyniki poszczególnych kontroli oraz uwagi końcowe. Przejrzystość dokumentu umożliwia analizę zgodności działań z przyjętymi standardami i wytycznymi.

[NAZWA DOKUMENTU]

....................................... ([ADRES])

[TYTUŁ DOKUMENTU] ZA [OKRES]

1. Podstawowe informacje

  a) Informacje o [JEDNOSTKA]

    [OPIS PUNKTU]

  1.   [OPIS PODPUNKTU]       [OPIS PODPUNKTU]    a) [WARTOŚĆ]   2.   [OPIS PODPUNKTU]                 b) [WARTOŚĆ]       [OPIS PODPUNKTU]       [OPIS PODPUNKTU]    a) [WARTOŚĆ]   3.*)   [OPIS PODPUNKTU]    b) [WARTOŚĆ]       [OPIS PODPUNKTU]       [OPIS PODPUNKTU]   4.*)   [OPIS PODPUNKTU]       [OPIS PUNKTU]   5.*) [WARTOŚĆ]       [OPIS PODPUNKTU]       [OPIS PUNKTU]   6.*) [WARTOŚĆ]       [OPIS PODPUNKTU]       [OPIS PUNKTU]   7.*) [WARTOŚĆ]       [OPIS PODPUNKTU]

  b) Informacje o [JEDNOSTKA/DZIAŁ]

  1.   [NAZWA]       [OPIS PUNKTU]   2.*)   [DANE KONTAKTOWE]       [OPIS PUNKTU]   3.*)   [WARTOŚĆ]       [OPIS PODPUNKTU]       [OPIS PUNKTU]   4.   [WARTOŚĆ]       [OPIS PODPUNKTU]       [OPIS PUNKTU]          Lp. [WARTOŚĆ]    [WARTOŚĆ] [WARTOŚĆ]        [WARTOŚĆ]             [WARTOŚĆ]   5.*) [OPIS PODPUNKTU]            [OPIS KOLUMNY]              [OPIS KOLUMNY]                      [OPIS KOLUMNY]                                          [TAK/NIE]            [TAK/NIE]

      [OPIS PYTANIA]                           [TAK/NIE]  

  6.*) [OPIS PYTANIA]    Jeśli Nie, [OPIS]       [OPIS PYTANIA]                    [TAK/NIE]       [OPIS PODPUNKTU]   7.       [OPIS PODPUNKTU]       [OPIS PYTANIA]             [TAK/NIE]   8.       [OPIS PODPUNKTU]       [OPIS PYTANIA]               [TAK/NIE]   9.       [OPIS PODPUNKTU]         Jeśli Tak, [NAZWA]       [OPIS PYTANIA]              [TAK/NIE]   10.       [OPIS PODPUNKTU]       [OPIS PYTANIA]             [TAK/NIE]   11.       [OPIS PODPUNKTU]       [OPIS PYTANIA]                 [TAK/NIE]   12. [OPIS PODPUNKTU]    Jeśli Tak, [OPIS]

2. [TYTUŁ SEKCJI] Lp. [WARTOŚĆ] [WARTOŚĆ]    [TAK/NIE]    [WARTOŚĆ]      [WARTOŚĆ]     [WARTOŚĆ]    [WARTOŚĆ] [WARTOŚĆ]

3. [TYTUŁ SEKCJI] Lp. [WARTOŚĆ] [WARTOŚĆ]   [TAK/NIE]    [WARTOŚĆ]     [WARTOŚĆ]       [WARTOŚĆ]

4. [TYTUŁ SEKCJI] ([OPIS]) Lp. [WARTOŚĆ] [WARTOŚĆ]     [WARTOŚĆ]    [TAK/NIE]     [WARTOŚĆ]

5. [TYTUŁ SEKCJI] Lp. [WARTOŚĆ]      [WARTOŚĆ]         [WARTOŚĆ]

6. [TYTUŁ SEKCJI] Lp. [WARTOŚĆ] [TAK/NIE] [WARTOŚĆ]

7. [TYTUŁ SEKCJI]

[WARTOŚĆ]                         [WARTOŚĆ] [WARTOŚĆ]     Lp.                                              [WARTOŚĆ]    [WARTOŚĆ] 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8.

8. [TYTUŁ SEKCJI] Lp. [WARTOŚĆ]              [WARTOŚĆ]    [TAK/NIE]           [WARTOść]                [WARTOŚĆ]

9. Inne uwagi    ([OPIS])

.................                                                      .......................................................................................................... [DATA]                                                      ([PODPIS])

  *) [OPIS]   **) [OPIS]   ***) [OPIS]   ****) [OPIS]

Sprawozdanie z wykonania planu audytu wewnętrznego to kompleksowy raport z wynikami przeprowadzonej kontroli. Dzięki niemu możliwa jest ocena skuteczności działań kontrolnych oraz identyfikacja obszarów wymagających poprawy. Dokument stanowi istotne narzędzie w procesie doskonalenia działań wewnętrznych organizacji.