Uchwała w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego i sprawozdania z wykonania budżetu gminy

Prawo

finansowe

Kategoria

uchwała

Instrukcja

Należy rozpocząć od uzupełnienia sygnatury uchwały w wyznaczonym miejscu. Następnie należy wpisać nazwę organu stanowiącego gminy, na przykład Rada Miejska w [Nazwa miejscowości] oraz adres urzędu gminy. W polu okres należy wpisać datę podjęcia uchwały. Tytuł uchwały powinien brzmieć: "w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego i sprawozdania z wykonania budżetu gminy za [rok budżetowy]". W polu podstawa prawna należy wpisać odpowiednie artykuły ustawy o samorządzie gminnym oraz ustawy o finansach publicznych, które stanowią podstawę prawną do podjęcia uchwały. Powtórzyć należy nazwę organu stanowiącego i adres urzędu gminy. W treści paragrafu pierwszego należy zapisać treść zatwierdzenia sprawozdania finansowego i sprawozdania z wykonania budżetu gminy za dany rok. Należy wyraźnie wskazać, że organ stanowiący zatwierdza oba sprawozdania. W ostatniej części paragrafu pierwszego można dodać informacje o absolutorium dla wójta, burmistrza lub prezydenta miasta, jeśli uchwała dotyczy również absolutorium. Podpis pod uchwałą powinien zawierać stanowisko osoby podpisującej, na przykład Przewodniczący Rady Miejskiej. W uzasadnieniu należy krótko opisać powody podjęcia uchwały, wskazując na pozytywną opinię komisji rewizyjnej lub innego organu kontrolującego. Pod uzasadnieniem również należy umieścić podpis wraz ze stanowiskiem osoby podpisującej.

Dane

adres, okres, organ stanowiący, podstawa prawna, rok budżetowy, stanowisko osoby podpisującej, sygnatura, treść paragrafu 1, tytuł uchwały, uzasadnienie

Uchwała w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego i sprawozdania z wykonania budżetu gminy, stanowi istotny dokument regulujący kwestie finansowe i budżetowe. Omawia m.in. temat zatwierdzenia sprawozdania finansowego i sprawozdania z wykonania budżetu gminy, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. Decyzja ta jest ważna dla efektywnego zarządzania środkami publicznymi.

Uchwała nr [SYGNATURA]

[ORGAN STANOWIĄCY] [ADRES]

z dnia [OKRES]

w sprawie [TYTUŁ UCHWAŁY]

 

Na podstawie [PODSTAWA PRAWNA], [ORGAN STANOWIĄCY] [ADRES] uchwala, co następuje:

§1

[TREŚĆ PARAGRAFU 1]

§2

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

...................................................

Podpis [STANOWISKO OSOBY PODPISUJĄCEJ]

 

Uzasadnienie

 

[UZASADNIENIE]

...................................................

Podpis [STANOWISKO OSOBY PODPISUJĄCEJ]

Uchwała nr 123/2021 określa zatwierdzenie sprawozdania finansowego i sprawozdania z wykonania budżetu gminy. Dokument ten stwierdza ustalenia dotyczące finansów oraz budżetu jednostki samorządu terytorialnego. Jest to decyzja ważna dla stabilności finansowej gminy.