Uchwała w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego i sprawozdania z wykonania budżetu gminy
- Prawo
finansowe
- Kategoria
uchwała
- Instrukcja
Należy rozpocząć od uzupełnienia sygnatury uchwały w wyznaczonym miejscu. Następnie należy wpisać nazwę organu stanowiącego gminy, na przykład Rada Miejska w [Nazwa miejscowości] oraz adres urzędu gminy. W polu okres należy wpisać datę podjęcia uchwały. Tytuł uchwały powinien brzmieć: "w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego i sprawozdania z wykonania budżetu gminy za [rok budżetowy]". W polu podstawa prawna należy wpisać odpowiednie artykuły ustawy o samorządzie gminnym oraz ustawy o finansach publicznych, które stanowią podstawę prawną do podjęcia uchwały. Powtórzyć należy nazwę organu stanowiącego i adres urzędu gminy. W treści paragrafu pierwszego należy zapisać treść zatwierdzenia sprawozdania finansowego i sprawozdania z wykonania budżetu gminy za dany rok. Należy wyraźnie wskazać, że organ stanowiący zatwierdza oba sprawozdania. W ostatniej części paragrafu pierwszego można dodać informacje o absolutorium dla wójta, burmistrza lub prezydenta miasta, jeśli uchwała dotyczy również absolutorium. Podpis pod uchwałą powinien zawierać stanowisko osoby podpisującej, na przykład Przewodniczący Rady Miejskiej. W uzasadnieniu należy krótko opisać powody podjęcia uchwały, wskazując na pozytywną opinię komisji rewizyjnej lub innego organu kontrolującego. Pod uzasadnieniem również należy umieścić podpis wraz ze stanowiskiem osoby podpisującej.
- Dane
adres, okres, organ stanowiący, podstawa prawna, rok budżetowy, stanowisko osoby podpisującej, sygnatura, treść paragrafu 1, tytuł uchwały, uzasadnienie
Uchwała w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego i sprawozdania z wykonania budżetu gminy, stanowi istotny dokument regulujący kwestie finansowe i budżetowe. Omawia m.in. temat zatwierdzenia sprawozdania finansowego i sprawozdania z wykonania budżetu gminy, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. Decyzja ta jest ważna dla efektywnego zarządzania środkami publicznymi.
Uchwała nr [SYGNATURA]
[ORGAN STANOWIĄCY] [ADRES]
z dnia [OKRES]
w sprawie [TYTUŁ UCHWAŁY]
Na podstawie [PODSTAWA PRAWNA], [ORGAN STANOWIĄCY] [ADRES] uchwala, co następuje:
§1
[TREŚĆ PARAGRAFU 1]
§2
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
...................................................
Podpis [STANOWISKO OSOBY PODPISUJĄCEJ]
Uzasadnienie
[UZASADNIENIE]
...................................................
Podpis [STANOWISKO OSOBY PODPISUJĄCEJ]
Uchwała nr 123/2021 określa zatwierdzenie sprawozdania finansowego i sprawozdania z wykonania budżetu gminy. Dokument ten stwierdza ustalenia dotyczące finansów oraz budżetu jednostki samorządu terytorialnego. Jest to decyzja ważna dla stabilności finansowej gminy.